اعتراف اداره آمریکایی به کاهش کمک های واشنگتن به نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش یزد بلاگ، اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان ضمن متهم کردن دولت کابل به فساد اداری در گزارشی گفت که کمک های آمریکا به نیروهای نظامی افغانستان به پایین ترین سطح رسیده است.

اعتراف اداره آمریکایی به کاهش کمک های واشنگتن به نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار گفت که توانایی نیروهای نظامیان افغان در درگیری با مخالفان دولت این کشور کاهش یافته است.

این گزارش به نقل از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بیان کرد که پس از امضای توافقنامه آمریکا با طالبان در ماه های جولای تا فوریه سال 2020 میلادی بیش از 3 هزار و 500 نظامی کشته شدند.

به گفته سیگار، تلفات نیروهای امنیتی افغان مستقیماً بر توانایی های آنها در مبارزه با مخالفان دولت تاثیر می گذارد، قدرت آنها با توجه به تلفات کاهش یافته است و همچنین استخدام های تازه و بی تجربه نسبت به گذشته نیز در این امر تاثیر داشته است.

اداره بازرسی آمریکا اظهارداشت که هر چند تلاش های مداومی برای ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغان اجرا شده، اما تا هنوز ظرفیت این نیروها به دلیل ناقص بودن این تلاش ها پایین است.

این گزارش اضافه کرد: چالش ها در چندین بخش به ویژه رساندن تدارکات و پشتیبانی در میدان های نبرد وجود دارد و از کمک های سالانه آمریکا به این دلیل نیز برای نیروهای افغان به پایین ترین سطح آن رسیده است.

از سوی دیگر، فواد امان سخنگوی وزارت دفاع به آریانا گفته است که تلاش ها در وزارت دفاع افغانستان برای تقویت نیروهای افغانستان به طور منظم و برنامه ریزی شده ادامه دارد.

گزارش سیگار در ادامه ضمن متهم کردن دولت افغانستان به فساد اداری اظهارداشت که بر اساس آمارهای این نهاد 95 درصد از شهروندان این کشور فساد را بزرگترین چالش می دانند.

با این حال، ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که دولت این کشور به مبارزه با فساد متعهد است.

پیش از این بارها چهره های سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور سابق این کشور، آمریکا را عامل گسترش فساد بیان کرده بودند.

.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3522

به "اعتراف اداره آمریکایی به کاهش کمک های واشنگتن به نیروهای امنیتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف اداره آمریکایی به کاهش کمک های واشنگتن به نیروهای امنیتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید