اکتشافات باستان شناسی شناخته شده در بلغارستان

به گزارش یزد بلاگ، مکان های تاریخی بلغارستان

قدیمی ترین گنج طلای جهان در کشور بلغارستان کشف شده است. این گنج متعلق دوره های تمدن پیش از بین النهرین و اهرام مصر بوده است. نکته جالب این است که این گنج به صورت اتفاقی و زمانی که مردم در مزارع خود مشغول به کار بودند کشف شده است. اما علاوه بر این، کشور بلغارستان به دلیل موقعیت قرارگیری خود در شبه جزیره بالکان و به نوعی نقطه عطف قاره آسیا و اروپا دارای سایت های باستانی و مکان های تاریخی بسیاری می باشد. کشور بلغارستان در طول تاریخ تحت کنترل یونانیان باستانی و پس از آن رومیان قرار داشته است. بنابراین ما قصد داریم تا در این مطلب چندین مورد از مکان های تاریخی بلغارستان و سایت های باستانی این کشور و همچنین اکتشافات باستان شناسی آن را تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

اکتشافات باستان شناسی شناخته شده در بلغارستان

گورستان وارنا بلغارستان و قدیمی ترین گنج طلا

گورستان وارنا از جمله مکان های تاریخی بلغارستان و سایت های باستانی این کشور است که می تواند به خوبی به درک تاریخ پیش از تمدن انسانی کمک کند. این گورستان حدود 300 قبر را در خود جای داده که صدها وسیله از طلا، مس و یا ظروف رسی را می توان در اینجا یافت کرد. قدیمی ترین گنج طلای شناخته شده در جهان توسط مردم وارنا بلغارستان در میان اشیای کشف شده از این سایت پیدا شد. گفته می شود که این گنج متعلق به حدود 4550 سال پیش از میلاد است.

گنج طلای پاناگیوریشت بلغارستان (Panagyurishte)

یکی دیگر از مکان های تاریخی بلغارستان که از مشهورترین یافته های باستان شناسی این کشور نیز می باشد در بسکمک از موزه های جهان نشان داده شده است. طلای پاناگیوریشت از یکی از سایت های باستانی بلغارستان توسط 3 برادر در سال 1949 کشف شد و شامل 9 قسمت می باشد. این گنجینه شامل یک فیال (phiale)، یک آمفور (amphora) و 7 ریتورن (rhyton) می باشد که مجموعا دارای 6 کیلوگرم طلای 24 عیار است. اعتقاد بر این است که این گنجینه پیدا شده بخشی از مجموعه اهدا شده در یک مراسم بوده که توسط پادشاهان تراسیان (Thracian) مورد استفاده قرار می گرفته است.

گنجینه طلای والچیتران بلغارستان (Valchitran)

والچیتران بزرگترین گنجینه طلای پادشاهان تراسیان بوده که در کشور بلغارستان کشف شده است. این نیز یکی از سایت های باستانی و مکان های تاریخی بلغارستان بوده که در سال 1924 توسط دو برادر که در باغ خود مشغول کار بودند کشف شده است. این گنجینه به ویژه در شکل فنجان ها و کاسه های خود بسیار جالب توجه است. باستان شناسان بر این باورند که این ظروف برای مراسمی مذهبی در خصوص الهه دیونیسوس (Dionysus) اختصاص یافته و مورد استفاده قرار می گرفته است. شما می توانید این گنجینه طلا را در موزه ملی باستان شناسی شهر صوفیه مشاهده نمایید.

گنج روگوزن بلغارستان (Rogozen)

یکی دیگر از مکان های تاریخی بلغارستان باعث کشف گنجی باستانی به نام روگوزن شده است. این کشف در این سایت باستانی شامل 165 قطعه ظروف نقره ای بوده که برخی از آن ها از جنس طلا می باشند. این کشف بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که تراسیان های باستانی چگونه زندگی می کرده و نحوه رسومات آن ها را بیان می کرده است.

گنج برووو بلغارستان (Borovo)

گنج بروو یکی دیگر از گنج های شناخته شده از مکان های تاریخی بلغارستان می باشد که شامل 5 ظرف نقره ای با کتیبه ای است که نشان می دهد این گنج ممکن است متعلق به یک شاهزاده تراسیان و یا متعلق به حاکم دیگری باشد. این مجموعه زیبا توسط یک کشاورز در نزدیکی روستای برووو در سال 1974 کشف شده و در حال حاضر بخشی از آثار باستانی است که در موزه تاریخ روس (Rousse) می توانید آن را مشاهده نمایید.

خون آشام سوزوپول بلغارستان (Sozopol)

در طول حفاری های تابستانی در شهر ساحلی سوزوپول بلغارستان مورخ بلغارستانی و مدیر موزه ملی تاریخ به نام بوشیدر دیمیتروف (Bozhidar Dimitrov) گفت که اسکلت یک خون آشام قرون وسطایی را در یک سایت باستانی کشف کرده است. دلیل این بیانیه این بود که اسکلت کشف شده در سایت تاریخی دارای یک قطعه فلزی در روی قفسه سینه خود بود. یک عمل آیینی شناخته شده برای جلوگیری از تبدیل شدن مردم به خون آشام و همچنین زندگی پس از مرگ آن ها بود. این یکی دیگر از مکان های تاریخی بلغارستان بود که علی رغم اختلافات در خصوص بیانیه اعلام شده، خون آشام تاریخی بلغارستانی خبر اول روزنامه های بین المللی شد. در حال حاضر این اسکلت در موزه ملی تاریخ کشور بلغارستان در شهر صوفیه نگهداری می شود.

مقبره و آیین مذهبی تراسیان ها در استاروسل بلغارستان (Starosel)

استاروسل یک روستای کوچک است اما امروزه مشخص شده که این روستا از مکان های تاریخی بلغارستان و اقامتگاه تراسیان ها در قرن 5 میلادی بوده است. در سال 2000 یک مقبره باشکوه پادشاهی در نزدیکی این روستا همراه با هدایای ارزشمندی برای زندگی پس از مرگ در این سایت تاریخی کشف شد. امروزه مقبره استاروسل برای گردشگران و بازدیدکنندگان باز می باشد.

مقبره کازانلاک بلغارستان (Kazanlak)

آرامگاه بسیار زیبای باستانی تراسیان ها که یکی دیگر از مکان های تاریخی بلغارستان می باشد در سال 1944 به طور تصادفی توسط سربازان شهر کازانلاک کشف شد. یک مرد و زن نجیب همراه با یک اسب در داخل نگهداری می شدند. این مقبره که از سایت های باستانی کشور بلغارستان می باشد به دلیل نقاشی های دقیق خود که زندگی پادشاهان تراسیان را توصیف می کند در جهان مشهور شده است. در سال 1979 آرامگاه کازانلاک به بخشی از میراث جهانی یونسکو تبدیل شد. به دلیل شرایط نامناسب نقاشی ها و به منظور نگهداری از آن ها یک نمونه از این مقبره ساخته شده و امروزه تنها امکان بازدید از نسخه دوم برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

مقبره اسوشتاری بلغارستان (Sveshtari)

در حدود 2300 سال پیش یکی از حاکمان محلی تراسیان ها خواست تا آرامگاه خود را برای زندگی پس از مرگ آماده نماید. او پیش از اینکه آرامگاهش تکمیل شود درگذشت اما بدن او درون مقبره قرار داده شد. روی آرامگاه را یک تپه از خاک پوشاند تا در نهایت در سال 1982 این آرامگاه کشف شد. مقبره اسوشتاری که یکی از مکان های تاریخی بلغارستان و از سایت های باستانی این کشور می باشد در سال 1985 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت گشت.

شهر باستانی پرپریکون بلغارستان (Perperikon)

کاوش های باستانی شناسی در کوه های رودوپ (Rhodope) در سال 2000 منجر به کشف یک شهر تاریخی کامل با یک کاخ و محل برگزاری جشن های آن شد. علاوه بر این در این سایت تاریخی یک کلیسای قرن پنجمی هم کشف شد. امروزه این منطقه یکی از مکان های تاریخی بلغارستان بوده و شما می توانید در اطراف این شهر تاریخی قدم زده و لایه های تاریخی آن را ورق بزنید.

منبع: www.theculturetrip.com

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1075

به "اکتشافات باستان شناسی شناخته شده در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکتشافات باستان شناسی شناخته شده در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید