بلندترین برج جهان در نیویورک با معماری و ویژگی های خاص، عکس

به گزارش یزد بلاگ، این ساختمان محدودیت های فعلی را تحت تاثیر قرار داده و زندگی مدرن را در آینده متراکم شهری دوباره به تصویر می کشد. رندرهای نمایشی برج یک شکل موج دار را که با طراحی پارامتریک امکان پذیر شده تجسم می کند. این خطوط از طریق انتزاع از شبح انسان مانند گیاه ماندراک طراحی می شود، جایی که پروژه نام خود را از آن می گیرد: ماندراگور.

بلندترین برج جهان در نیویورک با معماری و ویژگی های خاص، عکس

روایاتی مانند فرم ماندراگور به طور فزاینده ای در معماری رایج است. این نمونه ای از تقلید از محیط زیست است - تقلید یا انتزاع فرآیندهای طبیعی یا اشکال موجود در طبیعت. از بیومیمیک اغلب برای اهدافی از قبیل یادگیری درس های مهم از کارایی گیاهان و حیوانات استفاده می شود. در این حالت، زیست تقلید برای معنایی مفهومی عمیق تر استفاده می شود. تشبیه ماندراک و شکل حاصل از آن نمایانگر تغییر هویت انسان و جهان طبیعی و رابطه نزدیک بین خود و سایر موجودات زنده است. این برج در پاسخ به پروژه شهر فردا طراحی شده است که یک نیویورک بدون کربن را تا سال 2050 پیش بینی می کند. این پروژه بیش از تولید کربن، آنرا مصرف می کند. در نهایت، میزان آن را منفی می کند.

در حال حاضر، این طرح شامل 1600 درخت و تقریباً 300000 فوت مربع دیواره گیاهان زنده در 160 طبقه آن است. این پروژه خارج از چارچوب معماری پایدار فکر می کند. این پروژه علاوه بر دستیابی به اهداف فنی یا کمی در رابطه با مصرف کربن و انرژی، مفهومی به نام هوشیاری انرژی را نیز اجرا می کند که خواستار تغییر در شیوه زندگی و در نتیجه اثرات منفی کمتر کربن است. با کمی تغییر نگرش و چالش برای استانداردهای پایداری فعلی ما، ماندراگور ممکن است نشانه ای از آنچه در آینده برای ساختمانهای سبز و شهرهای آینده در نظر گرفته می شود، باشد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2568

به "بلندترین برج جهان در نیویورک با معماری و ویژگی های خاص، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین برج جهان در نیویورک با معماری و ویژگی های خاص، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید