تسریع در فرایند اجرای سد تنگ سرخ نیازمند توجه وزیر نیرو

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تسریع در فرایند اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد نیازمند مساعدت وزیر نیرو هستیم.

تسریع در فرایند اجرای سد تنگ سرخ نیازمند توجه وزیر نیرو

حسین کلانتری شنبه شب 25 بهمن ماه در نشست کارگروه طرح سازگاری با کم آبی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو و کارگروه طرح سازگاری با آب با کم آبی کشور برگزار گردید، اضافه نمود: سالانه به طور میانگین استان کهگیلویه و بویراحمد 11 میلیارد متر مکعب آب کشور را دارد که از این میزان 8 میلیارد مترمکعب رواناب و تنها یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در استان استفاده می گردد.

وی از وزیر نیرو درخواست افزایش تخصیص آب استان از حوزه کارون را داشت و اظهارکرد: در حوزه کارون اجازه برداشت آب جهت احتیاج استان در بخش های مختلف به خصوص صنعت، کشاورزی و خدمات داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: تامین منابع آب را در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیری کنیم.

کلانتری توضیح داد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های پرآب کشور است اما در صورتی که با خشکسالی روبرو شویم، برای تامین آب شرب شهر یاسوج، مرکز این استان با مشکل جدی روبرو می شویم و در این صورت باید با تانکر سیار به این شهر آبرسانی گردد که به همین دلیل تسریع در اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد لازم است و احتیاجمند توجه وزیر محترم نیرو است.

وی ادامه داد: ماده 56 سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد صورت گرفته، موافقت دو بانک عامل این سد را گرفته ایم و قرار است که در این خصوص جلسه ای با بعضی دستگاه های دیگر داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: بنابراین سد تنگ سرخ بویراحمد در کمتر از دو سال آینده تکمیل و بهره برداری می رسد.

کلانتری تاکید نمود: در مورد سد آبریز انتظار داریم که وزیر نیرو در زمینه مجوز ماده 23 ما را یاری کند این سد آب مورد احتیاج بخش عمده ای از شهرستان کهگیلویه در بخش های صنعت، کشاورزی و شرب را تامین می نماید. این سد می تواند نقش مهمی در تامین آب شرب این شهرستان داشته باشد.

وی اظهارکرد: موضوع ماده 56 اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفرشهرستان گچساران و دشت خان احمد شهرستان باشت را اخذ نموده ایم و هم اکنون پیگیر تامین منابع این طرح ها هستیم که انتظار داریم وزیر نیرو مساعدت و یاری لازم را در تامین آب این دو دشت داشته باشد.

وی ادامه داد: در کوشش و پیگیر هستیم که آینده آبی استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت بلندمدت ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: زیبنده نیست که یک طرح پس از 10 سال تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد البته در حال پیگیری هستیم که فرایند اجرایی این طرح تسریع یابد.

لازم به ذکر است که در این نشست سند سازگاری کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه سازگاری با کم آبی کشور به تصویب رسید.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3414

به "تسریع در فرایند اجرای سد تنگ سرخ نیازمند توجه وزیر نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در فرایند اجرای سد تنگ سرخ نیازمند توجه وزیر نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید