خبرنگاران استاندار فارس: حاشیه ها را رها کرده و پیگیر حل مسائل مردم هستیم

به گزارش یزد بلاگ، شیراز- خبرنگاران- استاندار فارس گفت: امروز بدون پرداختن به حاشیه ها تمام توان و انرژی خود را معطوف به متن و اصل مسائل مردم و تلاش برای حل آنها کرده ایم.

خبرنگاران استاندار فارس: حاشیه ها را رها کرده و پیگیر حل مسائل مردم هستیم

عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان بیضا در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: مجموعه اقداماتی که تا به امروز در استان فارس انجام شده به کاهش میزان بیکاری از 16 و 9 دهم درصد در سال 92 به هفت درصد در سال 99 منتهی شده است.

او ادامه داد: همچنین در دهه فجر سال 98 افزون بر 35 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری رسید که امسال و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد افتتاح همین میزان طرح و پروژه در استان خواهیم بود.

وی، با اشاره به اینکه فعالیت های راهسازی در تمام نقاط استان در حال انجام است گفت: ضرورت دارد که با پیگیری بیشتر، فرایند اجرا و اتمام پروژه بزرگ آزادراه شیراز - اصفهان شتاب گیرد.

استاندار فارس بیان نمود: طرح های ریلی بزرگی همچون راه آهن اقلید به یزد که چهار ساعت از زمان سفر به مشهد مقدس می کاهد نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید و جاده طریق الرضا نیز که شرق و غرب کشور را به هم متصل می کند نیز هم اینک در دست اجراست.

رحیمی گفت: امروز طرح های عمرانی در شرایطی در کشور و استان در دست اجراست که 50 درصد از درآمد کشور که حاصل از فروش نفت بوده متوقف شده است و صادرات فولاد از استان فارس نیز که بیشترین حجم صادرات این استان را به خود اختصاص داده از هفته قبل مشمول تحریم شده است.

استاندار فارس، همچنین با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در شهرستان لامرد در ابتدای سال 99 گفت: با بهره برداری از این کارخانه، رتبه جهانی کشورمان در تولید شمش آلومینیوم، از هجده جهانی به رتبه چهاردهم کاهش یافت.

وی، با اشاره به فعالیت 10 کارخانه سیمان در این استان افزود: از این تعداد، چهار کارخانه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

شهرستان بیضا در فاصله 61 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

آینده کشور و منافع ملی در گرو برگزاری انتخاباتی باشکوه است

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از پایه های تحقق شعارهای انقلاب را انتخابات دانست و بیان داشت: باید بکوشیم که مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند چرا که آینده کشور، منافع ملی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو برگزاری انتخاباتی باشکوه است.

رحیمی افزود: یروزی انقلاب اسلامی و استقرار و استمرار آن نتیجه توکل بر خدا، تکیه بر قدرت مردم، وحدت، انسجام، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آزادی طلبی است.

وی افزود: این آرمان ها همیشگی و متکی بر فطرت انسانی است و به همین دلیل انقلاب اسلامی همواره زنده است چرا که آرمان های آن انسانی و متعلق به همه مکان هاست و از تازگی و جاذبه برخوردار است.

استاندار فارس، انتخابات را نیازمند مشارکت حداکثری مردم و تحقق مشارکت بالا را نیازمند ملزوماتی دانست و گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و افراد ذی نفوذ برای آگاهی بخشی به مردم و این که مردم مشاهده کنند همه سلایق ذیل انقلاب، در صحنه هستند و می توانند کنندگان مطلوب خود را انتخاب کنند، تاثیر بسزایی در مشارکت بالای مردم در انتخابات خواهد داشت.

رحیمی گفت: ما حافظ سلامت و امنیت انتخابات هستیم و در انتخابات گذشته نیز این موضوع را به اثبات رساندیم.

وی بیان نمود: انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی به اذعان نهادهای مسوول، با کمترین مساله، حاشیه و با سلامت، امنیت کامل و در چارچوب قانون و شرع برگزار شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه 98 برگزار شد.

استاندار فارس، با بیان اینکه مردم نگرانی ها و گلایه هایی دارند افزود: این گلایه ها در اثر فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از تحریم ها، کرونا و خشکسالی ها ایجاد شده و از طرفی دشمنان نیز در پی ناامید کردن مردم و سیاه نمایی در مورد خدمات نظام و ناچیز جلوه دادن آن هستند.

رحیمی گفت: دولت تدبیر و امید با وجود سیاه نمایی آگاهانه و ناآگاهانه برخی افراد، در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب، سکان داری و خدمات ارزنده ای نیز ارائه کرده است.

استاندار فارس افزود: تمام قوای کشور باید سهم خود را در مسائل بپذیرند و برای رفع نقاط ضعف و حل مسائل بکوشند.

وی بیان داشت: اگر تمام مسائل را به دولت نسبت دهند دچار اشتباه خواهند شد و چون صورت مساله اشتباه است، راه چاره صحیح آن نیز پیدا نخواهد شد.

رحیمی ادامه داد: حرکت ما با تکیه بر توان داخلی، در چارچوب اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب خواهد بود و از هر روزنه ای برای شکستن سد تحریم ها استفاده خواهیم کرد و وظیفه تمام دولتمردان و سیاستمداران است برای کاستن از فشارهای اقتصادی بر مردم بکوشند.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3244

به "خبرنگاران استاندار فارس: حاشیه ها را رها کرده و پیگیر حل مسائل مردم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار فارس: حاشیه ها را رها کرده و پیگیر حل مسائل مردم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید