خبرنگاران ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 2.1 اسب بخار ارتقا یافت

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 2.1 اسب بخار در هکتار اطلاع داد.

خبرنگاران ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 2.1 اسب بخار ارتقا یافت

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی اضافه نمود: در سال جهش فراوری و در یک حرکت جهادی با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی تعداد چهار هزار دستگاه تراکتور دیگر به صورت پیش فروش در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: با این تعداد، در مجموع 27 هزار دستگاه تراکتور به ناوگان ماشینی کشاورزی اضافه می گردد که یک رکورد تاریخی در این بخش به حساب می آید.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر این اساس، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در امسال به 2.1 اسب بخار بر هکتار می رسد که بیش از تحقق برنامه خواهد بود.

پیش از این ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور به 1.65 اسب بخار در هکتار رسیده بود.

به گزارش خبرنگاران، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال 92 تا به امروز به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال 92 به ظرفیت هفت هزار و 500 میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال 93، خط سوم به میزان 10 هزار میلیارد ریال در سال 94، خط اعتباری چهارم به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال در سال 95، خط اعتباری پنجم در سال 96 به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال 97 به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال گذشته به مبلغ یک هزار و 800 میلیارد ریال اختصاص یافت.

آمارها نشان می دهد سالیانه 25 هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3452

به "خبرنگاران ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 2.1 اسب بخار ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 2.1 اسب بخار ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید