خبرنگاران مسوول کشتی های سنتی: اعزام تیم ها با یاری حامیان اقتصادی انجام شد

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران- مسوول کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی گفت: اعزام تیم های کشتی سنتی مردان و زنان ایران به رقابت های جهانی و آسیایی طی ماه های گذشته با یاری افراد خیر، سرمایه گذاران و حامیان اقتصادی اجرا شده است.

خبرنگاران مسوول کشتی های سنتی: اعزام تیم ها با یاری حامیان اقتصادی انجام شد

علی بازیار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: کشتی های سنتی کارش را سال جاری مهر ماه شروع کرد. نخستین اعزام به بازی های ساحلی در مهر ماه به کشور قطر بود که پویا رحمانی به عنوان تنها نماینده کشتی بدون مربی و سرپرست در این مسابقات حاضر گردد و تنها مدال طلای کاروان اعزامی ایران را کسب کرد.

وی یادآور شد: تیم کشتی ساحلی ایران در چند سال گذشته حرف اول را در جهان می زد اما در 2 سال گذشته تیم های ما به مسابقات ساحلی اعزام نشدند و به همین دلیل نتوانستیم 4 سهمیه این رشته برای المپیک ساحلی را بدست آوریم که با رایزنی فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک یک سهمیه در سنگین وزن به ما داده شد.

بازیار یادآور شد: در آذرماه نیز تیم قرقیز کوراش مردان برای نخستین مرتبه به رقابت های قهرمانی آسیا در قرقیزستان اعزام شد که با کسب 3 مدال برنز و 2 مقام پنجمی به عنوان سوم تیمی دست یافت.

وی ادامه داد: در اواخر آذرماه نیز تیم های کشتی آلیش زنان و مردان هر کدام با 6 کشتی گیر در رقابت های قهرمانی جهان در قزاقستان حضور یافتند که تیم زنان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز برای نخستین مرتبه قهرمان شد و تیم مردان نیز با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

مسوول کشتی های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی ادامه داد: در دی ماه نیز مسابقات شلوار گورش قهرمانی جهان در ترکیه با حضور 35 کشور برگزار گردید که در بعضی اوزان مانند 90 و به اضافه 90 کیلوگرم تا 41 شرکت نماینده حضور داشتند. تیم ایران با 20 نفر شرکت کرد که به صورت زمینی به کشور ترکیه رفتیم و در نهایت با 2 طلا و یک نقره و 4 برنز عنوان سوم تیمی را کسب کردیم.

وی در مورد ضرورت حضور تیم های کشتی سنتی در این پیکارها گفت: تعاملات فرهنگی و دید و بازدیدهایی که در کشتی جهان انجام می گردد، به نوعی ورزش را به زبان گویای فرهنگ ها تبدیل نموده است. اگر قرار است دیده شویم باید در مسابقات بین المللی حضور یابیم. دریافت کرسی های بین المللی تنها به تزریق دلار و دعوت از شخصیت ها و مسوولان ورزشی کشورها نیست بلکه به نظر من چنانچه در مسابقات بین المللی و جهانی کشورهای مختلف شرکت کنیم ناخواسته به نوعی به آنها احترام می گذاریم و به طور حتم در کسب کرسی های بین المللی تاثیرگذار خواهد بود.

بازیار ادامه داد: حضور در چنین مسابقاتی هزینه زیادی ندارد و از سوی دیگر با حداقل هزینه جامانده های کشتی آزاد و فرنگی می توانند در کشتی سنتی برای کشورمان افتخارآفرینی نمایند. همه نمی توانند حسن یزدانی و حمید سوریان شوند اما می توان بسیاری از کشتی گیران را جذب تا با حضور در کشتی های سنتی در سطح بین المللی نیز دیده شوند.

وی در مورد هزینه های کشتی سنتی نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تیم مدیریتی فدراسیون چند ماهی است در فدراسیون استقرار پیدا نموده اند با محدودیت بودجه و پرداخت بدهی روبرو هستند و به همین دلیل هنوز بودجه ای برای کشتی سنتی تعریف نشده است و ما نیز توانستیم با جذب حامی اقتصادی، شرکت ها و یاری های مردمی، اعزام های چند ماه اخیر را انجام دهیم و ضمن آنکه اعزام پویا رحمانی به بازی های ساحلی توسط کمیته ملی المپیک انجام شد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 581

به "خبرنگاران مسوول کشتی های سنتی: اعزام تیم ها با یاری حامیان اقتصادی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسوول کشتی های سنتی: اعزام تیم ها با یاری حامیان اقتصادی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید