سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی می سازند

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- شرکت سامسونگ و دانشگاه استنفورد در حال ساخت یک نمایشگر با 10 هزار پیکسل در اینچ(PPI) هستند که می تواند به نمایش تصاویر واقعیت مجازی(VR) به شکل بی عیب و نقص منجر گردد.

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی می سازند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از انگجت، اگر از هواداران فناوری واقعیت مجازی درباره عظیمترین اشتیاق آنها به حل یک مشکل عظیم در این فناوری بپرسید، احتمالاً به مشکل شکاف های بین پیکسل هایی که هنگام مشاهده نمایشگر بسیار نزدیک به چشمشان دیده می گردد، اشاره می نمایند.

اکنون شرکت سامسونگ و دانشگاه استنفورد به فکر حل این مشکل افتاده اند و راهکار آنها ممکن است کاملاً این معضل را از بین ببرد. آنها یک فناوری OLED را توسعه داده اند که از رزولوشن حداکثر 10 هزار پیکسل به ازای هر اینچ پشتیبانی می نماید که بالاتر از هر نمایشگر دیگری در دنیا است، چه رسد به آنچه در نمایشگرهای هدست های VR مانند Oculus Quest 2 می بینیم.

این فناوری OLED جدید از نوارهایی برای انتشار نور سفید بین لایه های: بازتابنده، نقره و فلز بازتابنده با موج هایی به اندازه نانو استفاده می نماید. این متاسطح نوری خصوصیات بازتابنده را تغییر می دهد و باعث می گردد تا رنگ های خاص در پیکسل ها نمایان شوند. این طراحی، تراکم پیکسلی بسیار بالاتری را نسبت به آنچه در نمایشگرهای گوشی های هوشمند مشاهده می کنیم، فراهم می نماید، اما از کاهش کیفیت بر اثر تغییر زاویه دید مانند آنچه در درصدی از تلویزیون ها دیده می گردد، خبری نیست.

این فناوری برای نمایش واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) ایده آل است و یک تصویر تقریباً بی عیب و نقص ایجاد می نماید که در آن پیکسل های جداگانه دیده نمی گردد.

البته ممکن است تا رسیدن این فناوری به بازار چند سال طول بکشد، چرا که به قدرت محاسباتی بسیار بیشتری احتیاج دارد، اما دیگر مانعی بر سر راه فناوری OLED وجود نخواهد داشت.

این فناوری همچنین عملی تر از آن است که تصور می گردد. شرکت سامسونگ در حال حاضر روی یک نمایشگر تمام اندازه با استفاده از فناوری 10 هزار PPI کار می نماید و طراحی موج ها در فلز بازتابنده، فراوری در مقیاس عظیم را ممکن می نماید.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2590

به "سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید