وقتی رقابت در زمین مسابقه با همبستگی عوض می شود، اتحاد جهانی فوتبالی برای نابودی کرونا

به گزارش یزد بلاگ، بحران ویروس کرونا باعث شده تا هواداران فوتبال با همکاری باشگاه ها درصدد نابودی این ویروس با یکدیگر متحد شوند و همبستگی جایگزین رقابت درون زمین شود.

وقتی رقابت در زمین مسابقه با همبستگی عوض می شود، اتحاد جهانی فوتبالی برای نابودی کرونا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، سایت فیفا در گزارشی مبسوط به این موضوع پرداخته که فوتبال در حقیقت تنها یک ورزش نیست بله با نگرشی دقیق یکی از مباحث مهم آن مرگ و زندگی است که با شیوع ویروس کرونا COVID-19 می تواند زندگی بسکمک از مردم را احیا کند و خطر ابتلا به این ویروس را کاهش و به داد افرادی برسد که اسیر آن شده اند.

در زمین فوتبال شاهد رقابت بازیکنان هستیم و در بیرون زمین عوامل مختلف از جمله مربیان، مدیران باشگاه، تماشاگران و بینندگان تلویزیونی درگیر حس رقابت بازیکنان هستند و به اشکال مختلف از تیمشان حمایت می کنند اما با شیوع ویروس کرونا عاشقان فوتبال فرصت تماشای ورزش مورد علاقه شان را از دست دادند و با تعطیلی مسابقات روبرو شدند. در ابتدا آن هایی که بدون فوتبال نمی توانند زندگی کنند برای آنکه دوباره این ورزش آغاز شود راه حل را در نابود کردن بیماری COVID-19 دیدند و کوشش های خود را آغاز کردند. دامنه این کوشش ها آرام آرام گسترده شد و به جایی رسید که امروز افراد علاقه مند بیشتری به ورزش فوتبال در قطع زنجیره کرونا و نابودی آن مشارکت می کنند چون بخش کوچکی از کل جهان به ورزش فوتبال اختصاص دارد و توسط این بازی تعریف می شود اما قدرت آن برای ایجاد همبستگی فراوان تر از اندازه اش است.

جای تعجب ندارد که باشگاه های فوتبال و طرفداران آن به چالش وحدت جهانی رسیده اند و یادآوری اتفاقاتی چون فاجعه هیلزبورو که پشتیبانی از طرفداران لیورپول را همراه داشت یا همبستگی طرفداران منچسترسیتی و منچستریونایتد در حمایت از بچه ها باسبی که نمونه فوق العاده ای از اتحاد و یکدلی را به نمایش گذاشت. پس هر زمان که وقت با هم بودن است طرفداران فوتبال آن را به نمایش می گذارند.

همبستگی و پشتیبانی

طرفداران آبی و قرمز دو باشگاه منچستر با هشتگ ACityUnited یکپارچگی خود را نشان دادند و البته که این اتفاق تنها یک شعار نبود. مؤسسین این هشتگ جهانی متعهد شدند که 100 هزار پوند به بانک های مواد غذایی در منچستر کمک شود. طرفداران این دو باشگاه یکی پس از دیگری برای تأمین این پول پیش قدم شدند و حمایت های مالی شکل واقعی گرفت.

تعلیق مسابقات فوتبال که عمدتاً به صورت روزانه انجام می شد معلق شده بود و عملاً درآمدی ایجاد نمی شد که این موضوع به باشگاه ها و تمامی نهادهای مرتبط لطمه می زد و اجازه کمک باشگاه ها را به این طرح محدود کرده بود. با این حال سخنگوی یکی از بانک های معتبر انگلیس در پیامی گفت: واریز پول به حسابی مشترک برای مبارزه با بیماری و گرسنگی ناشی از آن برای افراد نیازمند غیرمنتظره بوده است. باید از تمامی مردمی که با واریز پول باعث شدند تا با بیماری مقابله شود تشکر کنیم چون قدرت ما برای نابودی بیماری مضاعف کرده و این اتفاق نشان از همبستگی جامعه دارد.

مارکوس راشفورد مهاجم منچستریونایتد قصد داشت 100 هزار پوند برای تأمین غذای بچه ها آسیب پذیر که وعده های غذایی آن ها از طریق مدارس تهیه می شد و با تعطیلی اجباری مدارس غذا برای خوردن به سختی پیدا می کنند جمع کند که تا امروز بیش از 150 هزار پوند جمع شده است. این ستاره شیاطین سرخ به مجله تایمز گفت: افرادی در شرایط بدتری از من قرار دارند. آن ها حتی غذا برای خوردن هم به دشواری پیرشان می آید. بنابراین می خواهم به آن ها کمک کنم و این حداقل کاری است که می توانم انجام دهم.

ظهور اتحاد تیم های آبی و قرمز بندر لیورپول

اتحاد سرخابی تنها در منچستر شکل نگرفت. در شهر بندری لیورپول یکی از بانک های غذایی 40 هزار پوند از لیورپول دریافت کرد و 600 کیلوگرم محصولات غذایی تازه از اورتون گرفت. این مؤسسه خیریه که در انجام کارهای نیک و همبستگی درخشان بوده از مزایای ابتکار عمل مشترک طرفداران باشگاه های لیورپول و اورتون برای مقابله با فقر غذایی در این شهر شگفت زده شده بود.

اقدام لازم برای مقابله با بحران COVID-19 در لیورپول همانند منچستر ادامه یافت و تمامی جامعه خواستار اقدام فوری به دلیل تأثیر زیاد عدم حضور مجموعه های مسابقه و کاهش درآمد بودند. این واقعیت نیز درک شده است که تنهایی و انزوای اجتماعی که در حال حاضر مهم ترین مسائل در جامعه است نیز با تشدید بیماری همه گیر و عدم نتیجه گیری دولت روبرو می شود.

ای موضوع باعث شد تا هر دو باشگاه مهم بندر لیورپول به سرعت واکنش نشان دادند، در حالی که جوانان این شهر بندری برنامه های بنیادی برای مقابله با ویروس کرونا برداشتند. آن ها در حال نوشتن نامه ها و تهیه تصاویر برای ساکنان خانه های محلی هستند که در حال حاضر قادر به دریافت تمامی اخبار به خاطر نداشتن تکنولوژی لازم نیستند. در همین حال بازیکنان و کارکنان اورتون به طور مستقیم با برخی از طرفداران در معرض خطر خود تماس گرفته اند تا به جای دلهره در خانه ها با ورود اخبار حمایتی یکایک آن ها را به وجد آوردند.

وحدت از قاهره تا ریو

مقابله با بیماری COVID-19 با اتکا به فوتبال تنها در انگلیس نبوده که رقابت های باشگاهی در کنار این بحران جهانی کنار گذاشته شده است. به تازگی معین شده چگونه بازیکنان و طرفداران غول های مصری یعنی باشگاه های الاهلی و الزمالک که رقابت شدیدی بین آن ها وجود داشته و رقیب سنتی یکدیگر هستند با انتشار پیام دست کمک به یکدیگر دهیم باعث ایجاد اتحادی مثال زدنی در قاهره مصر شدند.

همچنین نمایشی چشمگیر از همبستگی در برزیل وجود داشته است. جایی که 4 باشگاه بزرگ و پر طرفدار فلامینگو، واسکودوگاما، فلومیننزه و بوتافوگو با شعار اتحادی شاد برای غلبه بر ویروس کرونا در حال جمع آوری بودجه برای بنیادی در برزیل هستند که به دلیل فعالیت های خود در راستای بهبود مراقبت های بهداشتی عمومی و ارتقای بهزیستی و گنجاندن اجتماعی از طریق علم چندین جایزه جهانی کسب کرده است. این پول توسط بنیاد برای درمان COVID-19، متوقف کردن انتشار آن، تولید کیت های تشخیصی و تأمین بودجه مرکز عفونت در دفتر مرکزی خود استفاده می شود.

انتهای پیام/4048/

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 923

به "وقتی رقابت در زمین مسابقه با همبستگی عوض می شود، اتحاد جهانی فوتبالی برای نابودی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی رقابت در زمین مسابقه با همبستگی عوض می شود، اتحاد جهانی فوتبالی برای نابودی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید