2.2 درصد جمعیت استان کرمان دارای معلولیت هستند

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: براساس جمعیت 85 میلیون نفری کشور، حدود یک میلیون و 590 هزار نفر دارای معلولیت (1.6 درصد جمعیت کشور) هستند که این معلولیت ها می تواند از فرم های متوسط تا شدید و خیلی شدید باشد که در استان کرمان و از بین جمعیت تقریبا سه میلیون نفری، 75 هزار نفر دارای معلولیت هستند که 2.2 درصد جمعیت استان کرمان را شامل می شوند.

2.2 درصد جمعیت استان کرمان دارای معلولیت هستند

دکتر عباس صادق زاده شامگاه شنبه 15 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته دنیای معلولان گفت: گزارشات آمار معلولین به صورت کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. یکی آمار سازمان بهداشت دنیای است که براساس نوع تعریف این سازمان، پیش بینی می گردد 10 درصد افراد جامعه دارای معلولیت هستند (انواع نقص عضوها) اما در دسته بندی دیگر معلولیت شامل افرادی است که نیازمند حمایت های ساختاری حکومتی می باشند که در این دسته بندی بین 4 تا 5 درصد جامعه را معلولین تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: براساس جمعیت 85 میلیون نفری کشور، حدود یک میلیون و 590 هزار نفر دارای معلولیت (1.6 درصد جمعیت کشور) هستند که این معلولیت ها می تواند از فرم های متوسط تا شدید و خیلی شدید باشد که در استان کرمان و از بین جمعیت تقریبا سه میلیون نفری، 75 هزار نفر دارای معلولیت هستند که 2.2 درصد جمعیت استان کرمان را شامل می شوند.

صادق زاده به اشاره به دلایل ایجاد معلولیت نیز گفت: به طوری کلی معلولیت به دو عامل ژنتیکی و اکتسابی بر می گردد که در برخی از مناطق استان عامل ژنتیکی و در برخی مناطق عوامل اکتسابی غالب خواهد اما در مجموع در دنیا ریشه 60 درصد معلولیت ها ژنتیکی و حدود 40 درصد اکتسابی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی از مناطق استان معلولین ژنتیکی و مادرزادی بالاست که جای کار بر روی این موضوع زیاد است افزود: در استان کرمان هم آمار معلولیت های ژنتیکی و هم آمار معلولیت های اکتسابی بالاست که نیازمند فرهنگسازی و یک آگاهی عمومی ویژه در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: افتخار مردم کرمان و نمایندگان استان کرمان در خانه ملت این است که توانستیم برای پیشگیری از معلولیت های مادزادی، قانونی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم که نشان می دهد در این حوزه خلا قانونی نداریم بلکه در عملکرد و اجرا دچار مشکل هستیم که باید در جهت اجرای این قانون تلاش بیشتری کنیم زیرا با وجود چنین قانونی می توانیم با کمترین هزینه و به راحتی در پیشگیری از معلولیت ژنتیکی و مادزادی عملکرد موثری داشته باشیم.

صادق زاده ادامه داد: در کشور سالانه 45 هزار کودک و در استان کرمان سالانه 4 هزار کودک با معلولیت ژنتیکی به دنیا می آیند که به راحتی می توان این موضوع را با یک مشاوره ساده ژنتیکی کنترل و از تولد چنین بچه هایی جلوگیری کرد که همه این اتفاقات نیازمند یک فرهنگسازی و عزم و اراده عمومی از سوی مردم و دولت است.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2923

به "2.2 درصد جمعیت استان کرمان دارای معلولیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2.2 درصد جمعیت استان کرمان دارای معلولیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید