برگزاری همایش مجازی شرکت های برتر کشاورزی با رویکرد جهش فراوری

به گزارش یزد بلاگ، همایش مجازی آنالیز علل و عوامل ارتقا و کارآمدی زنجیره های تامین با رویکرد جهش در فراوری با حضور 200 نفر از مدیران شرکت های برتر حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور برگزار گردید.

برگزاری همایش مجازی شرکت های برتر کشاورزی با رویکرد جهش فراوری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، همایش مجازی آنالیز علل و عوامل ارتقا و کارآمدی زنجیره های تامین با رویکرد جهش در فراوری با حضور 200 نفر از مدیران شرکت های برتر حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور به همت دبیرخانه جایزه ملی تعالی و پیشرفت و با همکاری سازمان اقتصادی کوثر صبح امروز 22 اردیبهشت 99 برگزار شد.

در این همایش مجازی آقایان دکتر محمد جواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر بهروز کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر و دکتر سجاد شکوهیار، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سخنرانان اصلی بر خط بودند.

دکتر محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط تصویری آنلاین با این همایش گفت: ویژگی ها و ظرفیت های بخش کشاورزی با توجه به دانش منابع انسانی، دانش بنیانی کشور و ظرفیت عظیم اشتغال زائی در کل زنجیره ارزش، انتفاع و ارزش اضافه نموده بالای داخلی و خارجی از مرحله پژوهش ترویج، فراوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و مصرف در بازار عظیم داخلی و بازار های منطقه ای و بین المللی و امنیت غذائی جمعیت بالای کشور آن را در زمره پیشران های اقتصاد ملی قرار می دهد. شرایط اقتصادی پساکرونائی در دنیا نیز اهمیت راهبردی امنیت غذائی را بیشتر نموده، ممنوعیت صادرات مواد غذائی و داروئی از علائم افول دنیای سازی و شروع حمایت-گرائی توسط لیبرال ترین کشورهاست. ولی اقتصاد مقاومتی در کشور ما تدبیر شایسته ای بود که از سال 1392 ابلاغ شد و بایستی به سرعت اجرائی شود.

دکتر ایروانی در ادامه اضافه نمود: اقدامات راهبردی برای تأمین جهش فراوری از جمله تسهیل در صنایع تبدیلی و تکمیلی، راهنمایی منابع نظام بانکی برای تأمین سهم بایسته و درصد تعیین از منابع اقتصادی مورداحتیاج بخش کشاورزی بایستی از ابتدای سال تبیین و ابلاغ شود. سیاست کور بی جهتی در نظام بانکی، ضد توسعه ای است. تقویت و افزایش سرمایه انواع صندوق های حمایتی کشاورزی و مشوق های صادراتی و مشوق های بهره وری در مصرف آب کشاورزی، نظام آموزشی مهارت محور در بخش کشاورزی و نظام توزیع محصولات با ایجاد تعاونی های ملی، منطقه ای و استفاده از فناوری های نوین توزیع و بازاریابی با هدف سهم بری عادلانه فعالان در زنجیره ارزش موجب برچیده شدن نظام دلالی فربه که فراری از اقتصادیات نیز هست می شود و موجب افزایش جهش فراوری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتها عنوان کرذ: اصولاً در شرایط فعلی اقتصاد ایران پایداری فراوری هر محصول و مصنوع در صورتیکه صادراتی شود تضمین کننده 1- کاهش قیمت تمام شده فراوری و 2- الزاماً بالا بردن کیفیت و استاندارد محصول و نیز برندسازی است و برای تحقق این امر نقش دولت بعنوان مقررات گذار حیاتی است که توازن بین برطرف احتیاج ملی و صادرات و منافع فراوریکننده و مصرف کننده را ایجاد نماید و همچون پدری به همه ذینفعان اطمینان دهد و از تصمیمات شتابزده اجتناب نماید و شورائی برای هر کالا بایستی تشکیل شود و همه ذینفعان را دور یک میز جمع و تصمیمات متضمن رشد فراوری را اتخاذ نماید. راهنمایی این کار فقط توسط دولت می تواند شکل گیرد. مانند تجربه تشکیل شورای لبنیات کشور در وزارت جهاد و فعالیت این نهاد که موجب شد در حوزه لبنیات کشور 70 میلیونی آن موقع از واردکننده، به صادرات بهترین محصول لبنی دنیا تبدیل شود.

همچنین در این همایش دکتر بهروز کریمی عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر با بیان اهمیت مدیریت زنجیره تامین در دستیابی به جهش فراوری مراحل تحول جهت نیل به زنجیره تامین مطلوب را بیان داشت. وی همچنین با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات زنجیره تامین در صنایع غذایی و کشاورزی، مسائل موجود در این بخش را نیز برشمرده و به بعضی راه حل های برطرف مسائل و موانع نیز اشاره کرد.

دکتر سجاد شکوهیار عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دیگر سخنران این همایش مجازی نیز با موضوع مدیریت ریسک در زنجیره تامین مواد غذایی و کشاورزی به ایراد سخن پرداخت. وی با اشاره به مبانی شناسایی ریسک ها و ریسک های موجود در مدیریت زنجیره تامین، راه حل های مدیریت این ریسک ها را برشمرده و به بیان اقدامات عملی در مدیریت زنجیره تامین با رویکرد جهش فراوری پرداخت.

همایش مجازی آنالیز علل و عوامل ارتقا و کارآمدی زنجیره هتی تامین با رویکرد جهش در فراوری به همت اداره کل روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر و دبیرخانه جایره ملی تعالی و پیشرفت، صبح امروز 22 اردیبهشت ماه 99 و با حضور بیش از 200 نفر از مدیران شرکت های فعال در حوزه امنیت غذایی از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1242

به "برگزاری همایش مجازی شرکت های برتر کشاورزی با رویکرد جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش مجازی شرکت های برتر کشاورزی با رویکرد جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید