تصمیمات جدید شورای عالی بورس؛ ورود شاخص بورس به فرایند اصلاحی شدید

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران- عضو شورای عالی بورس گفت: امیدواریم تصمیمات جدید اتخاذ شده در جلسه شورای عالی بورس بتواند معاملات بازار را به تعادل برساند و سهامداران را از نگرانی فرایند اصلاحی پرشتاب شاخص بورس خارج کند.

تصمیمات جدید شورای عالی بورس؛ ورود شاخص بورس به فرایند اصلاحی شدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ماشاالله عظیمی امروز در جلسه شورای عالی بورس خاطر نشان کرد: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، تصمیمات مثبتی اتخاذ شد که می تواند بر تغییر راستا معاملات بازار به سمت فرایند صعودی تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اکنون همه تلاش مسوولان حاضر در بازار سرمایه و اعضای شورای عالی بورس در جهت بهبود بخشیدن فرایند معاملات بازار سهام و کاهش ضرر و زیان های احتمالی سهامداران است، اضافه کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای عالی بورس می تواند کمک کننده به سهامداران خرد باشد.

عظیمی تاکید کرد: امیدواریم تغییرات جدید اعمال شده بتواند معاملات بازار را به تعادل برساند و سهامداران را از نگرانی فرایند اصلاحی پرشتاب شاخص بورس خارج کند.

عضو شورای عالی بورس گفت: با وجود ریزش سنگینی که شاخص بورس تجربه کرده است اما به نظر می رسد همچنان بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه گذاری بازاری مناسب، قابل اعتماد و مفید برای سرمایه گذاری باشد.

وی با اشاره به دلایل تاثیرگذار در ورود شاخص بورس به فرایند اصلاحی شدید گفت: افراد و مسوولین که با نیت خیر و از روی دلسوزی اقدام به تصمیم گیری و دخالت در معاملات بازار کردند به شدت بر فرایند بازار تاثیرگذار بودند و باعث شدند تا بازار از راستا اصلی معاملات خود خارج شود.

عظیمی برای توصیه به سهامداران گفت: اکنون و در شرایط فعلی نمی توان توصیه دقیقی را به سهامداران کرد اما بهتر است سرمایه گذاران با دقت بیشتری اقدام به ورود سرمایه های خود در بازار کنند و از این فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.

عضو شورای عالی بورس اظهار ر داشت: بازار اکنون قابل پیش بینی نیست و بهتر است اقدامی برای ایجاد تعادل بخشی در بازار از طریق انتشار و ورود اخبار مثبت به بازار پیش آید تا از این طریق فرایند معاملات تغییر کند.

شب گذشته و بعد از جلسه شورای عالی بورس محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب چهارموضوع مهم خبر داد.

تغییر دامنه نوسان از جمله تصمیمات مهم جلسه بود و قرار بر این است تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از روز شنبه 25 بهمن ماه به منفی دو و مثبت 6 درصد تغییر کند.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3589

به "تصمیمات جدید شورای عالی بورس؛ ورود شاخص بورس به فرایند اصلاحی شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات جدید شورای عالی بورس؛ ورود شاخص بورس به فرایند اصلاحی شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید