درگیری های قومی در اتیوپی 15 کشته بر جای گذاشت

به گزارش یزد بلاگ، مقامات دولتی محلی گفتند که در پی خشونت ها و درگیری های قومی در منطقه امهارا - Amhara در شمال غربی اتیوپی دستکم 15 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

درگیری های قومی در اتیوپی 15 کشته بر جای گذاشت

به نقل از فرانس 24 عربی، به گفته مقامات، از روز چهارشنبه تا به امروز ده ها خانه سوخته و هزاران نفر از ساکنان منطقه آواره شده اند.

وندوسن زیلیک افسر - پزشک در آنستوکا در منطقه اداری شمال شوا به خبرگزاری فرانسه گفته بیش از 30 نفر را معالجه نموده و بیش از 10 نفر کشته شده اند.

او می گوید که تمامی قربانیان مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. همچنین به گفته یک مقام شهرداری در شهر ماگتی در شمال شوا هم چهار کشاورز و یک پلیس در دو حادثه جداگانه کشته شدند.

در اوایل ماه آوریل،ایندال هایلی یکی از میانجی گران عظیم به خبرگزاری فرانسه گفت که در پی خشونت های چند روزه در ماه مارس در منطقه شوا و اورومو در منطقه امهار بیش از 300 نفر کشته و به همین میزان هم زخمی شدند.

ارتش اتیوپی روز یکشنبه از استقرار نیروهای خود در این منطقه برای کاهش خشونت در بین گروه های قومی اورومو و امهارا که بیشترین میزان خشونت ها در اتیوپی را به خود اختصاص می دهند، اطلاع داد.

قوم اورومو عظیمترین قوم اتیوپی است که بیش از 30 درصد جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده است.، ایرنا

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3798

به "درگیری های قومی در اتیوپی 15 کشته بر جای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های قومی در اتیوپی 15 کشته بر جای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید