نمک زدایی از آب با دستگاه ایرانی در 3 روستا اجرایی شد

به گزارش یزد بلاگ، دکتر نادرقلی ابراهیمی دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ستاد آب و انرژی معاونت علمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: یکی از فناوری هایی که در این ستاد مورد حمایت قرار گرفته بحث فناوری الکترودیالیز است که برای تصفیه و نمک زدایی آب استفاده می گردد.

نمک زدایی از آب با دستگاه ایرانی در 3 روستا اجرایی شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این سامانه ها در روستاهای استان های بوشهر و خوزستان استفاده شده است، بیان نمود: یکی دیگر از طرح هایی که مورد حمایت ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست اجرا شده استفاده از روش نمک زدایی آب با روش الکترودیالیز است.

مشاور معاون علمی و فناوری با بیان اینکه این روش در یک روستا در استان خوزستان و 3 روستا در استان بوشهر اجرایی شده است، بیان نمود: این فناوری در قالب یک دستگاه با ظرفیت 150 متر مکعب در شبانه روز در روستای بهشتی شهرستان شوش خوزستان و 2 دستگاه با ظرفیت 50 متر مکعبی و یک دستگاه به ظرفیت 250 متر مکعبی در بوشهر (روستاهای علی اباد، عربی و حاج نوشاد) پیاده سازی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این دستگاه به تازگی در کشور بومی سازی شده است، بیان نمود: در واقع بهره بردار به نوعی شرکتهای آب و فاضلاب است و ما دعوت به مشارکت با بخش خصوصی شده ایم تا ستاد با لیزینگ بتواند محصولات شرکتهای دانش بنیان را به فروش برساند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو مشتری اصلی این دستگاه ها است، گفت: این فناوری برای نمک زدایی آب های لب شور به صرفه تر از سیستم های نمک زدایی RO هست و می تواند برای نمک زدایی منابع آب زیرزمینی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، اولویت اول ما تأمین آب مردم است که با فناوری قابل حل است اما باید بخش هایی همچون وزارت نیرو و.... روی کار بیایند و این فناوری ها را از شرکتهای دانش بنیان خریداری نمایند.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3293

به "نمک زدایی از آب با دستگاه ایرانی در 3 روستا اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمک زدایی از آب با دستگاه ایرانی در 3 روستا اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید