برآورد نمایندگان کنگره درباره حمله هکری به نهادهای فدرال آمریکا

به گزارش یزد بلاگ، تارنمای هیل نوشت: نمایندگان کنگره سوالاتی را درباره حمله هکری به نهادهای دولت فدرال آمریکا که گفته می شود روسیه در آن نقش داشته و در نظر دریافت آن به عنوان اقدام جنگی مطرح کرده اند.

برآورد نمایندگان کنگره درباره حمله هکری به نهادهای فدرال آمریکا

تارنمای کنگره با اشاره به حمله هکری اخیر که بزرگترین حمله سایبری در تاریخ آمریکا بوده نوشت: مقامات در حال بررسی نحوه پاسخگویی به آن هستند.

این رسانه اضافه کرد: چگونگی واکنش به چنین حمله ای به واسطه دوران انتقالی و این حقیقت که آمریکا راهبرد جنگ سایبری روشنی ندارد، پیچیده تر شده است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز علنا درباره این حمله صحبتی نکرده است.

دیک دوربین سناتور کنگره و رهبر اقلیت سنای آمریکا گفت: نمی توان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دوست بود و با انجام این نوع حملات سایبری علیه آمریکا همین رفتار را با او داشت. این حمله درواقع اعلام جنگ از سوی روسیه علیه ایالات متحده است و باید آن را جدی گرفت.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه از ایالت اوتا نیز این حمله را به پرواز نامحسوس بمب افکن های روسیه در سراسر کشور دانست و از ترامپ به دلیل بکار نبستن اقدامات کافی برای مقابله با این حمله انتقاد کرد.

هیل نوشت: هکرهایی که به اعتقاد برخی بخشی از اقدام دولتی هستند از ماه مارس(اسفند) به شبکه های فدرال دسترسی داشته اند.

این حملات وزارتخانه های خزانه داری، خارجه و امنیت داخلی و بخش هایی از پنتاگون را هدف قرار داده است.

اعضای کنگره می گویند دامنه این حملات که عمدتا تصور می شود از سوی روسیه اجرا شده است به نوعی به واکنش نیاز دارد. روسیه مسئولیت این حمله را رد کرده است.

پیشتر نیز آمریکا مورد حمله از سوی یک دولت ملی قرار گرفته بود. هکرهای چینی در سال 2015 به دفتر مدیریت پرسنل آمریکا نفوذ کردند و به اطلاعات بیش از 22 میلیون نفر دسترسی پیدا کردند. هکرهای کره شمالی نیز در سال 2014 به شرکت سونی پیکچرز نفوذ کردند. این در حالی بود که هکرهای تحت حمایت کرملین حملات پیچیده و گستره ای را علیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به راه انداختند.

مایک گالاگر نماینده جمهوریخواه از ایالت ویسکانسین این حمله را بیشتر شبیه عملیات جاسوسی توصیف کرده و بر ضرورت واکنش به آن تاکید کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه وعده داد به این حملات واکنش نشان دهد و امنیت سایبری خود را اولویت نخست خود به محض ورود به کاخ سفید عنوان کرده است.

اعضای کنگره درباره تاکید بر ضرورت امضای قانونی کردن قانون مجوز دفاع ملی سال 2021 به عنوان راهی برای واکنش فوری به عملیات جاسوسی تاکید کرده اند.

این طرح که ترامپ گفته قصد وتوی آن را دارد شامل اولویت های سایبری با هدف توان کشور برای جلوگیری و واکنش به حملات است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: براساس گزارش های رسانه های آمریکایی یک گروه هکری که احتمالا از سوی یک قدرت خارجی حمایت می شود اطلاعات چند سازمان دولتی در آمریکا راربوده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مسکو را در حمله اخیر علیه کشورش مقصر دانسته است.

مسکو این اتهامات را رد و اشاره کرده که شاهدی دال بر حمایت از این ادعا که هکرهای روسیه به سامانه های رایانه ای حمله کرده اند وجود ندارد.، ایرنا

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3011

به "برآورد نمایندگان کنگره درباره حمله هکری به نهادهای فدرال آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد نمایندگان کنگره درباره حمله هکری به نهادهای فدرال آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید